<<<… Azi lumea este supusa unui invatamant materialist unde informatia e deturnata de la realitatea functionala, esentiala, devenind in schimb formala, generala, traditionala, nefunctionala. Asa-zisul invatamant se bazeaza numai pe memorare, si aceasta trebuie sa fie identica cu cea a profesorului, aceasta ducand la o stare absoluta de epigonism si la degenerarea informatiei in timp pana cand se ajunge sa fie impotriva vietii si a evolutiei…
… Astfel, azi, profesorul apare ca un dusman al evolutiei, prin mentinerea si acceptarea informatiei false, el insusi fiind una din victimele propriei sale informatii. Rezultatele duc prin deriva lenta si sigura la prabusirea edificiului vital spiritual al existentei, reducand-o la o viata primitiva, teama, anxietate, neincredere, saracie, boala…
… Profesorul, ca si medicul, sunt raspunzatori in fata societatii pentru decaderea ei si mai ales pentru sustinerea prin orgoliu si egoism a unor elemente nefunctionale. In plus, au reusit si distrugerea capacitatilor divine ale entitatilor…
… Relatia dintre profesor si elev trebuie sa fie dominata de echilibru si prietenie, de evitarea complexelor, de dialogul deschis in locul examenelor, de renuntarea la impunerea inferioritatii elevilor, la tratarea persuasiva a acestora…
Realizarea unui comportament si nu teoretizarea cunostintelor, chiar si a celor de metafizica, nu trebuie interpretata la nivel teoretic…
… Entitatea nu trebuie specializata ci eliberata in cunoastere universala, specializarea fiind intr-un plan secund, ca talent si aptitudini. Accentuarea aspectului calitativ si nu cantitativ, al cunosterii, determina dinamica si nu acumularea pana la stagnare a informatiei. Profesorul trebuie sa fie in primul rand OM si apoi un atribut in cazul unei specializari…>>>
<<<… Acum Omul este liber sa depaseasca faza de atribute, obisnuinte inutile, pesimism si tragedii gratuite; el se afla in fata Lacasurilor Leului, in fata Puterii si Luminii, a descoperirii infinite a Christului din el. Omul este o fiinta spirituala si nu credincioasa, spiritul fiind ansamblul universal al existentei absolute, pe cand Credinta este doar instrumentul, manifestarea spiritualitatii; de aceea trebuie cunoscuta la nivelul clar, fara metafore si alegorii, formalitati si imagini hilare, caci fara Credinta nu ne putem desfasura, de altfel nici nu avem cu ce. Dar pentru Credinta avem nevoie ca aceasta imbracaminte fizica sa fie pura, imaculata, cu vibratii mereu mai inalte, in stare sa ne ofere cele mai libere cunoasteri…
… Acum am ajuns la un paradox: Omul este liber, dar nu si libertatea lui…
Fiindca Omul confunda Libertatea cu ceva din afara, tocmai de aceea cursurile noastre il vor ajuta sa descopere ca lumea asa-zis interioara este absolutul, eternul, universul; cine Iubeste nu simte Iubirea undeva afara, ci undeva in el, tocmai deaici constata fantastica sa forta. Oare Omul nu trebuie sa se orienteze deja spre acest drum? Urmand drumul Iubirii, va ajunge la Christul din el, la Credinta care il va elibera de toate aceste aparente impotriva sa…>>>
<<<…In ultima vreme mi-a fost dat sa aud cateva voci care se pronunțau impotriva Jurnalului. Sunt surprins, in urma discuțiilor am putut constata ca au tratat actul Jurnalului in sensul clasic, cu sugestii negative, critica vieții, societații, de aici o permanenta secatuire a sinceritații, optimismului, o cadere care le-a relevat ca Jurnalul este un factor distructiv. Este firesc. A folosi un instrument divin are desigur doua sensuri diametral opuse. Tocmai deaceea, in aceasta lecție descoperim cele mai multe date posibile despre Jurnal, fiindca va asigur ca nimeni nu și-a permis sa scrie despre Jurnal pentru a explica dimensiunea sa, și mai ales, cați scriu un Jurnal? Acest act este atatde rar incat nici nu se vorbește despre acest gen, cum nu se vorbește nici despre genul aforistic. Fiindca acestea sunt dincolo de obișnuit, de firesc, oamenii vor lucruri cat mai ușoare, gratuite, spectaculoase in care distractivul deprost gust sa fie in direcția ignorarii adevarului și sinceritații. Un motiv in plus sa descoperim actul ironic ca la școala pierdem atata timp cu invațatul scrisului…>>>
<<<… Singura lege a Fericirii se manifesta simplu; numai facandu-l pe celalat fericit, vei fi fericit. Numai cei care dau, primesc. A-ți urmari propria fericire va duce in scurt timp la nefericire. Fericirea nu este particulara, ci Universala.
Ințelegem deja aceste lucruri, mai urmeaza sa le realizam; știm ca nu o putem evita, știm ca de multe ori trebuie sa suportam durerea, dar astfel depașim suferința. Artiștii vor trebui sa-și schimbe optica materialista asupra realizarilor lor; romanele sa nu fie de crima și iubiri false, egoiste; muzicienii sa nu mai aduca piese lamentabile, triste și nefericite; pictorii sa nu mai vada in Femeie un simplu nud. Nu Lumea trebuie sa se schimbe, ci Noi inșine…>>>
MANUAL DE METAFIZICA _ ION DUMITRESCU _ ELTA UNIVERSITATE