<<<… Intram intr-o alta dimensiune a ciclurilor cosmice, vrem nu vrem; de altfel nu avem nici un contract cu evolutia, dar acest sistem solar se gaseste deja in perimetrul constelatiei Aquarius, deci ne putem lua la revedere de la Pestii care ne-au zapacit cu cele mai neasteptate probe. Aici vibratia cosmica este cu totul alta si determina astfel de replici, care numai prin Elta-Universitate s-au putut auzi; ele sunt: “vor muri de foame mancand”, “salariul in Romania este pentru alimentatia naturala”, “preturile vor creste pana oamenii se vor trezi”, iar pentru aceasta carte avem un aforism “profesorii sunt fosti elevi care se razbuna pe scoala”. De aceasta data “niciodata nu este prea tarziu” este o gluma mult prea realista fiindca atrofierea si sadismul metodelor pedagogice determina frustrari ce domina toata viata.

Prin specializare, profesorilor li s-au ingustat in mod drastic posibilitatile, astfel sunt legati de maini si de picioare si daca se mai poate si legati la ochi si cu urechile infundate. Monotonia cursurilor, lipsa de umor, lipsa imaginatiei afecteaza serios capacitatea de cunoastere, totul reducandu-se la o stereotipie, tipic situatiilor fara nici un sens si solutie – aceste aspecte se pot vedea in timpul recreatiei in violenta copiilor… Sa nu uitam ca acesti profesori au fost ieri acesti copii, maine vor fi iar in astral unde vor ramane surprinsi cine i-a pacalit si de aceasta data.

De cand ne incarnam suntem alimentati cu produsele denaturate din care si prin care se ajunge la o stare de continua epuizare printr-un consum enorm de energie vitala, pentru a mentine un minimum echilibru care cu timpul cedeaza in diferite boli, moment cand suntem deja maturi. Fondul fiind formal devine imposibila educatia si mai ales curajul pentru experienta vietii. Ne este teama de intuneric, ne este frig cand temperatura scade, sau invers, ne este in mod continuu foame si facem din acest lucru un complex vanand orice prilej de a inghiti cantitati apreciabile de substanta din mediul inconjurator.

Revin la afirmatia de mai sus, faptul ca analizam aspectele unei institutii nu trebuie confundat cu critica, daca am face acest lucru chiar ca nu am rezolva absolut nimic, cat am face pe desteptii, situatia actuala depaseste aceasta metoda. Sa nu uitam ca acesti copii vin dintr-o experienta recenta din care inca mai au remanente vii despre o realitate armonioasa in care pacea si iubirea erau norme firesti, de altfel pana la 7 ani inca mai are legaturi cu o asemenea realitate. Practic reducem o entitate, de la o realitate abstracta la una asa-zis concreta, pana la congestie…
Educatia se refera atat la aspectul fizic cat si la cel psihic si spiritual. La inceput, inainte sa scriu aceasta carte, credeam ca voi scrie mai mult despre profesori, dar dupa cum rezulta nu este problema lor sau mai bine spus nu atributele vor rezolva cauzalitatea realitatii. Practic profesorii si elevii una sunt, doar formal sunt altfel iar acest “altfel” merge pana la solutia spectacolului care nu este nicidecum o rezolvare.
Dupa mine a fi profesor este una dintre cele mai impresionante si, tot asa, cea mai inalta calitate a evolutiei, dar poate fi exact invers, iar extremele se ating.

Trebuie doar sa recunoastem pentru a cunoaste si astfel descoperim credinta la propriu si nu formal. “Sa ma ridic si sa merg”! Unde? Nu are importanta, insasi mersul te va duce unde trebuie fiindca actul recunoasterii determina ruta din aceasta deruta. Este de ajuns sa realizezi ca se poate si astfel de posibilitati devin realiste. Noile generatii sunt in fata noastra ca un verdict, le ajutam sau incercam sa le inselam cu propriile inselaciuni?
Insusi conceptul de scoala nu mai trebuie confundat cu o etapa formata din cativa ani, viata si scoala se confunda…>>>

COLECTIA 17_ 17 K _ EDUCATIE, INVATAMANT, PROFESORI_ ION DUMITRESCU _ ELTA UNIVERSITATE