<<< SOCIETATEA DE CONSUM CARE NE CONSUMA

Sa fie numai un joc de cuvinte? De obicei trebuie sa vedem aceste ironii ale unei sorti ce nu tine cont de conditiile evolutiei. Societatea ca acel aglomerat de spirite incarnate facand parte dintr-o panoplie ce pare deosebit de bogata in cele mai diverse combinatii Astrologice, de altfel ca un facut cele mai nastrusnice compozitii determinate de factorul imposibil de a se repeta o tema. Aceasta aglomerare determina interferente ce zguduie din cand in cand minima armonie a fiintelor ce trebuie sa se orienteze spre un sens sau altul. Sunt posibilitati pentru toate aceste replici ale dorintelor si mai ales ale pasiunilor aduse la exacerbare printr-un mimetism ce detine rolul principal in replicile de kitch si suitele cantitative din arta, in ignorantele reusite din stiinta, in debusolarea din politica, in fanatismul din religie.

…Toate acestea au determinat un maximum de nivelare, prin prezenta materialismului, spre o societate de consum. Se consuma orice si mai ales consumabile, formand un circuit ce antreneaza valori financiare care practic sunt deviate spre un curent de materii ce nu aduc nici o suita a evolutiei, ci o stagnare care, apoi, o ia la vale. Ne dam pe acest derdelus in toate anotimpurile. Jocul pare interesant prin manevrele comerciale care tot schimba ambalajul – evolutia ambalajului in detrimentul continutului. Mai putin ne intereseaza continutul, la care ne adaptam, si suntem ca acei salbatici care pentru cateva oglinjoare puteau oferi fildes si pietre pretioase. Suntem exact in aceeasi situatie, ca si cum aceia s-au incarnat acum ca cetateni ai Americi si Frantei… Acest capitol este deja consumat prin natura titlului sau, raman doar eternele comentarii despre o astfel de situatie.

Dar din alt unghi de vedere societatea de consum nu te poate obliga, nefiind o persoana care sa se tina dupa tine pentru a te convinge de aspectele bune sau rele ale vietii. In ultima instanta tot individul este cel autoimplicat prin acceptari, mimetism, interese, placeri senzoriale, printr-un hedonism dus la extrem. La baza tuturor acestora troneaza o ignoranta moderna, dar bine dotata cu suite traditionaliste. Poate fi data o definitie formala a societatii dar nu si a consumului, fiindca entitatea este cea care produce printr-un sens interior-exterior, pe cand realitatea consumului este inversa, dinspre exterior spre interior. In realitate nu exista nici un consum fiindca toate aceste elemente exterioare sunt substante ce sunt doar suite ale iluziilor. Afectiunile sunt determinate nu atat de aceste iluzii, cat de credinta in si prin ele.

Cati dintre noi ne dorim de mii de ani sa avem un sens, sa nu mai existe teama si inutilitatea aduse la nivel oficial, sa nu ne mai temem de preoti sau de alte probe ale unei ignorante ce prin puterea fizica mai pot oprima sufletul atator entitati divine. Intuim ca de aici inainte va fi numai inainte si depinde de rabdarea fiecaruia pentru ca drumul sa fie pasnic si etern…>>>

COLECTIA 17 _ 17 J _ STRATEGIA VIETII _ PENTRU OAMENII DE AFACERI _ ION DUMITRESCU _
ELTA UNIVERSITATE