<<<… Apa face parte din regnul mineral, alimentand sau formand regnul vegetal. Legumele, fructele, semintele, mierea, laptele, sucurile din respetivele legume sau fructe sunt aceeasi apa, dar mai bine spus apa-organica, este corpul in formare. Tocmai de aceea, in alimentatia naturala dispare senzatia de sete, deoarece dupa cum vedem, se alimenteaza numai cu apa. In aceasta suita trebuie sa recunoastem Ethericul in manifestare, in planul de iluzie, care nu este cauzal, ci un efect, de aceea spunem ca alimentatia naturala este de efect, nefiind decat o etapa spre descoperirea alimentatiei cauzale (sub forma respiratiei). Nici aceasta n-are o cale lunga, fiindca vom vedea ca surprizele descoperirii si cunoasterii determina realitati subtile, pentru a evita utilul care azi genereaza starea de inutil. Lipsa senzatiei de sete este rezolvata deja prin prezenta substantelor organice. Tocmai de aceea este bine sa se inteleaga procesul alimentar natural, fiindca in realitate nu este vorba de alimentatie, ci numai de o naturalizare, o revenire si astfel recunoastere…
… Binele si raul sunt iluzii, dar o iluzie a binelui este mai fericita decat cea a raului. Deschiderea drumului sta numai in puterea fiecaruia, nimeni nu-l poate ajuta si totusi ceea ce ne poate convinge sunt numai faptele si iar faptele pe care nimeni si nimic nu le poate schimba. Cei care au indraznit sa recunoasca, prin curaj si responsabilitate privesc surprinsi in urma lor desertul si dincolo de el. Egiptul a ramas o umbra, amintiri ce cu greu mai pot fi recunoscute, dar acolo sunt sclavii suferintei, care se inchina idolilor senzorialitatii si materialismului…
… Cum spuneam in articolul anterior, nimeni nu te poate ajuta, decat prin colaborare, si altfel spus Tu insuti realizezi ce trebuie sau ce nu trebuie. Referintele sunt numai sugestia, numai un punct de sprijin pentru a da vina cand nu reusim o situatie, un lucru. Atunci cand nu depasim o proba, ar trebui si suntem datori sa recunostem ca nu am realizat-o. Chiar daca cineva ne-a vrut raul, tot noi l-am ajutat si acceptat, colaborarea apare superflu…
… Sinceritatea si simplitatea sunt parametri adevarului si acesta este Credinta. Anestezia determina complicitatea cu complicatul pentru mentinerea in aparenta a unei vietuiri ce ramane supravietuire. Dar sa revenim la apele noastre. Ceea ce am vrea sa scoatem in evidenta: orice lucru trebuie verificat, cercetat pentru ca fondul cunoasterii sa-l determine pe cel al constiintei…>>>

COLECTIA 17 _ ALIMENTATIA _ 17 A _ ION DUMITRESCU _ ELTA UNIVERSITATE

Nu repeta, chiar daca gresesti
Sa vedem simpla transpunere a acestor date. Fiecare dintre noi intra intr-un laborator care se numeste bucatarie. Experienta este aparent simpla. Rezultatul prepararii unor alimente se numeste mancare, ea hraneste corpul. Sa luam un exemplu, dimineata inainte de a pleca la serviciu ne dorim o cana de lapte si paine cu unt. Nimic mai simplu, a adus deja cineva laptele, il punem la fiert atat cat avem nevoie, prajim alaturi painea, ca sa fie mai aromata si crocanta. Turnam laptele inca aburind in cana si punem zahar pentru a fi mai gustos, impreuna cu painea mancam incet si bucurosi de actul implinirii. Da, pare a fi totul, dar este numai inceputul. Urmeaza o gura amara, gaze, stari de indiferenta, de plictiseala, dorinta de somn, cu toate ca era dimineata, apare totusi o indispozitie care poate denatura bunul simt. Rezultatul este negativ.
Bun. A doua zi suntem in fata aceleasi probe, lucrari, nerezolvate. In cele mai multe cazuri o repetam automat, masinal, traditional, inconstient, premeditat din cauza lipsei de cunoastere si de curaj. Sa vedem pe acel curios si indraznet, cercetator la un institut, care va face in general aceeasi experienta, dar particularizand unele operatii. In fiecare zi va aduce alti parametri, dar in toate cazurile rezultatul este tot dificil de atins. Astfel va pune mai putin zahar, va schimba temperatura de fierbere, va schimba oala in care fierbe laptele, nu va mai praji painea. Dupa luni de situatii in care isi noteaza experientele anterioare, este in legitate: nu repeta chiar daca greseste.
Astfel va ramane surprins ce i-a mai ramas. Sa nu mai fiarba laptele deloc sau sa nu mai foloseasca zaharul si sa renunte la paine. In locul zaharului va descoperi bucuros un produs numit miere. In dimineata de pomina se aseaza la masa si gusta din acel lichid cam rece, de o dulceata cam necunoscuta, si fara paine – se va vedea cam derutat. Termina cana cu lapte si plecand la serviciu, uita ca trec orele, amarul din gura, gazele, indispozitiile… nu mai sunt. I se pare, ca ceva nu este in regula. De aceasta data pentru a fi mai convins face greseala de a repeta experienta, rezultatul este acelasi, revine si iar revine, se simte si mai bine, nu-si poate da sema de ce rezultatul este pozitiv.

Alimentatia _ 17 B _ COLECTIA 17 _ ION

 

 In primul rand parintii n-au habar despre originea copilului. De aceea, incarnarea este de cele mai multe ori anapoda. Entitati primitive vor profita de ignoranta lor. Parintii nu tin cont de Constelatia in care se afla la nastere Soarele, facand abstractie de sensibilitatea copilului. Entitatea se transforma pe un fond de ignoranta intr-o fiinta suferinda si speriata de viata, dar nici parintii nu o duc mai bine. Apare de la bun inceput o deosebire intre familiile cu copii multi si cei cu unul. Despre unele si altele se pot scrie romane dintre cele mai dramatice. Copilul este pandit de cei doi protagonisti, carora nu le scapa nici o miscare. Ei sunt aflati intr-o lupta cot la cot, il hranesc, il spala si-l trateaza de atatea boli…

          Incapacitatea parintilor de a observa reactiile copiilor, atunci cand sunt bolnavi si refuza sa manance, este generata de convingerea ca energia provine din mancare. Totusi, copilul nu doreste sa manance, dar nu ne trece prin minte ca asa s-ar putea simti mai bine. La liceu si la facultate nu s-a afirmat niciodata acest lucru, iar in scolile materialiste nu se va sustine vreodata o prelegere in privinta avantajelor acestui punct de vedere. Copilul isi echilibreaza energia prin instinctul de conservare. Organismul cauta sa elimine substanta alimentara, pe care o considera un intrus, iar in acest proces de eliminare consuma o mare cantitate de energie; din aceasta cauza, energia necesara refacerii echilibrului vital este deturnata pentru dezasimilatie. Cu timpul, alte dezechilibre care apar genereaza diferite afectiuni, boli care prind contur si apoi ajung sa se cronicizeze. In final, cu riscul unei morti peste cativa zeci de ani, organismul asigura spiritului energia necesara sustinerii unei supravietuiri…

     … Alimentatia este deja acceptata in limitele suportabilitatii corpului fizic. Dulciurile sintetice, prajiturile si alte otravuri, printre care carnea ce mentine o continua anemie, lene si somnolenta, sunt cele mai toxice alimente. Se formeaza afectiuni oculare, dentare, nevralgii, dermatoze, hipocalcemie, care sunt ceva obisnuit; ficatul este afectat, rinichii, caile respiratorii, tot aparatul digestiv este subrezit, sistemul osos e rahitic, nu mai enumeram tot cortegiul de insuficiente… Cu o astfel de colectie, la 18 ani tanarul devine major si iata cetateanul patriei, care a fost sacrificat in deplina libertate si drepturi. Libidoul acestui cetatean se reduce la niste complexe primitive, la razbunare si la placeri sadice sau, din contra, o teama excesiva fata de sexul opus. Daca a mai ramas ceva nedistrus, pentru barbati mai urmeaza si armata, unde se infiltreaza cele mai primitive aspecte de conduita si comportament.

          Mai departe urmeaza razbunarea, in primul rand pe propriii copii, avand timp destul si pentru ceilalti: vecini, prieteni, colegi si apoi pe societatea intreaga. Batranetea se instaleaza rapid impreuna cu marea dezamagire, dupa atatea frustrari. In privinta alimentatiei copiilor trebuie sa avem in vedere ca mentalitatea este cea care determina aspectele sale. Medicii semneaza si pun stampila iresponsabilitatii, dar si ei, la randul lor, intra in categoria frustratilor vietii si a condamnarii la moarte, fiind destul de anesteziati. Exista circumstante atenuante in privinta responsabilitatii si totusi, de cate ori sa spunem “si totusi”?…

 … Al cui adept ar trebui sa fim, daca nu al propriei vieti?… >>>

17 C _ ALIMENTATIA _ COLECTIA 17 _ ION DUMITRESCU _ ELTA UNIVERSITATE

DUMITRESCU _ ELTA UNIVERSITATE